viernes, 23 de septiembre de 2011

Fomentamos a igualdade de sexos no xogo infantil?



Como primeira aportación ó blog escollín o tema da igualdade de sexos á hora de xogar.
Como futuros mestres de infantil, debemos ter en conta a importancia do xogo nesta etapa. A través del, os nenos/as aprenden formas de comportamento e relación, por iso temos que coidar que os xogos e xoguetes que empreguen non fomenten a violencia ou a discriminación por sexo, raza,…
Nos primeiros anos constrúese a identidade de xénero segundo o medio que nos rodea, definindo neno/nena a través de roles e gustos que marcarán os seus valores, actitudes,…
A familia e a escola axudan a formar a personalidade do neno/a, polo que dende a aula debemos fomentar novos modelos de relación entre os xéneros, o xogo libre e permitir distintas maneiras de xogar. 


Para inculcar isto ós nosos alumnos, podemos ofrecerlles na aula fichas como as que adxunto (unha parella de debuxos, nos que tanto o neno como a nena teñen diversos xoguetes; un crebacabezas, coa imaxe dun neno e unha nena poñendo a mesa; un debuxo para repasar, coa imaxe dun neno e a súa boneca); explicándolles cal é o significado final que estas nos aportan. Logo podemos xogar todos xuntos ó tradicionalmente de neno (coches, fútbol,…) e noutra quenda, ó de nena (cociñar, bonecas,…) e falar dos nosos gustos, de porque todos podemos xogar coa cociña por exemplo,...


Ciclo de Ed. Infantil: primeiro e segundo.
Área de coñecemento: coñecemento de si mesmo e autonomía persoal.
Bloque de contidos: A identidade, a autoestima e as emocións (1º ciclo) - identificación e recoñecemento das características e calidades persoais cara a unha aceptación da propia imaxe, valorando positivamente as diferenzas como elemento definidor. Toma de conciencia progresiva do seu sexo, evitando a instalación prematura de estereotipos de xénero.  O corpo e a propia imaxe (2º ciclo) - valoración positiva e respecto polas diferenzas, aceptación da identidade e características das demais persoas, evitando actitudes discriminatorias. Desenvolvemento da identidade sexual e aceptación do corpo sexuado feminino e masculino. Mantemento dunha actitude crítica ante os estereotipos ofertados a través da publicidade e outros medios de comunicación social.
Criterios de avaliación: identifica e mostra satisfacción coas características (tanto psicolóxicas
como corporais) que definen a súa individualidade: nome, filiación, sexo…; identifica as características do seu sexo e participa en xogos, actividades, etc. independentemente do xénero (1º ciclo) Construír unha imaxe positiva propia e aceptar a súa identidade, manifestando confianza nas súas posibilidades e recoñecendo as súas limitacións (2º ciclo)
Fontes de información: adaptado de juegaconmigoblog.com/?p=145 , lexislación da Ed. Inf. en Galicia (Decreto 330/ 2009, do 4 de xuño, polo que se establece ou currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia) e fichas extraídas de educarenigualdad.org/media/pdf/uploaded/old/Mat_26_Educ-Eljuegoyeljuguete.pdf


Espero os vosos comentarios! Un saúdo 

Paula Pérez Martín

4 comentarios:

  1. Esta actividade é moi boa para aplicar na aula. Porque se queres cambiar algo na sociedade,
    como son os xogos sexistas,estas son as idades perfectas. Soraya Silva Aparicio

    ResponderEliminar
  2. Penso, como ben dis, que é moi importante traballlar cos nenos/as este tipo de cuestións, non debemos anclarnos no pasado nin fomentar o sexismo, debemos comezar a pensar e actuar doutra forma.

    ResponderEliminar
  3. Paréceme unha actividade moi significativa para traballar con nenos de infantil na aula. A importancia que eles lle conceden ao xogo non debe guiarse pola súa condición sexual ( se son nenos ou nenas) senón verdadeiramente polos gustos e preferencias de cada un, logrando así como ben dixo a miña compañeira Emma, non fomentar o sexismo.

    ResponderEliminar
  4. Actividades como estas son as que fomentan a igualdade e benefician a interacción entre nenos e nenas,e sobre todo beneficia a convivencia na aula e fóra dela.

    ResponderEliminar